Author Topic: Generelle problemer med RCS64 på Bakkeringen  (Read 2735 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kimmas

  • Been Here a Little Bit
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Generelle problemer med RCS64 på Bakkeringen
« on: February 04, 2015, 07:05:34 PM »
Når RCS taber et digitalt signal, så er der ingen mulighed for at kode kontrolleren tilbage til løbet uden at stoppe og slette løbet. Nu oplevede jeg det for 4 gang i fredags, hvor fører-bilen var +10 omgange foran. Men fordi en bil tabte kommunikationen, måtte vi stoppe løbet, og starte forfra. - En lille smule skuffende!! Jeg har også oplevet tilsvarende gange at bilerne simpelthen pludselig blev kastet over og køre på 1 håndkontrol.

Det kunne løses ved at kunne programmere bil i trackcall mode.

Apropos Trackcall-mode så kan man ikke indstille den som blivende indstilling ved 0,5 sekund. Når det bliver lukket ned igen ændrer den sig til 0 sekunder, og hvis man glemmer at ændre det, skal det hele laves om en gang til.

Min far har efterspurgt en form for "begynder-mode" da han synes at den nye pitmenu er uoverskuelig fordi man ikke kan se hvad man skal skifte til, inden man skifter til det, som i F1 versionen. Begyndermode skulle gå ud på at man simpelthen får ordnet sine sager i pitten automatisk.

Et andet forslag er så om man eventuelt kan få lov at vælge mellem F1 pitmenuen og V4 pitmenuen

Den sidste ting er at det kunne være fedt om der var en valgmulighed der kunne fortsætte tiden, selvom der var trackcall - da jeg som før nævnt betragter trackcall som en slags "gult flag"

martin

  • Administrator
  • Here a Real Lot!
  • *****
  • Posts: 275
  • RCS64 Programmer
    • View Profile
Re: Generelle problemer med RCS64 på Bakkeringen
« Reply #1 on: February 04, 2015, 08:57:41 PM »
Hvad mener du med at den taber digitalt signal?

At bilerne mister kodningen er en dårlig chip og intet at gøre med softwaren.
Man kan ikke programmer bilerne i trackcall da Powerbase vil gå ud af race mode Og miste timningen. Så dette ville kræve en fw update af Powerbase og det tror jeg ikke sker.

Angående trackcall. Jo måmåske der er en bug i indtastning delen da jeg mente at jeg har sat den til minimum 1 sekund. Da det ellers kan skabe problemer når man har bremse til at aktivere trackcall.  Jeg kigger på det til næste version.

Nej man vil ikke i fremtiden kunne vælge den gamle pigment.
At stoppe tiden i trackcall har tidligere været diskuteret og det blev besluttet at tiden skulle stoppe